Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op jordanie.startpagina.nl

KLACHTEN ISROPA REIZEN

w.p. vos
12 Mrt, 2008 14:17

Beste allemaal,

Ik wilde langs deze weg een ieder waarschuwen voor de handelswijze van ISROPA reisorganisatie. Vorig jaar hebben wij een groepsreis geboekt naar jordanie 2 dagen nadat de gids uitgegeven werd. Bij de boeking moesten wij direct een toeslag betalen van Euro 200,- per persoon voor de vlucht naar Amman. Omdat het onze 25 jarige huwlijksreis was en we op onze trouwdag in Petra wilden zijn konden wij geen kant uit. Bij navraag bij Isropa bleek dat ze geen goedkope stoelen meer hadden voor deze reis. Mij werd op het hart gedrukt dat alle mede reizigers deze toeslag moesten betalen.

Echter wat bleek, niemand van onze groep had een toeslag betaald dus was ik redelijk boos. Bij reklamatie bij Isropa werd onze eis afgedaan met een deal is een deal en dat zij niet genoodzaakt waren om als er naderhand toch goedkopere stoelen waren ons deze aan te bieden. Conform de reisvoorwaarden staan ze volgens onze advocaat in hun recht, maar voor mijn gevoel ben ik gewoon BELAZERD.

DUS LET OP MET ISROPA HET ZIJN GLADDE PRATERS DIE HUN LEUS

bij isropa geen verrassingen zeker niet nakomen.

Kijk verder goed naar welk hotel je gaat want daar waren wij ook niet over te spreken.

ZIE: zoover.nl arena space hotel amman.

mvrgr.

Bewerkt 04 Sep, 2013 14:34
marin
13 Mrt, 2008 16:26

Mischien waren er voor deze vlucht idd. geen goedkopere stoelen meer, en hadden de andere mensen uit uw groep eerder geboekt..!?

Elk reisburo heeft zijn eigen voorwaarden, goed de kleine lettertjes lezen, daar ben ik inmiddels ook wel achter gekomen!!

De algemene voorwaarden hebben ook wel te maken met het aanbod van de luchtvaartmaatschappij!!

Zo heb ik via vliegtarieven.nl een vlucht geboekt voor eind Juni 2008, maar in de algemene voorwaarden die vliegtarieven en Royal Jordanian zijn overéén gekomen, kon ik 3 dagen na mijn boeking (Januari 2008) en betaling niet meer annuleren.

Heb de kleine lettertjes over het hoofd gezien!

Ik had natuurlijk ook niet zo snel alles in één keer over moeten maken, beetje flauw dat ze daar zo moeilijk over doen!! Maar volgens vliegtarieven.nl kunnen zij dit niet veranderen omdat het de voorwaarden zijn van Royal Jordanian!!!!?

Beetje vreemd, dus boek ik nooit meer via vliegtarieven, en boek in het vervolg via mijn eigen reisburo ‘'’toerkoop'''

Ik heb ook een rondreis gedaan van Isropa reizen, in 2005.

De rondreis was perfect, maar de groep mensen bestaande uit 7 personen werden over verschillende hotels verdeeld…..ik als enigste alleengaande zat daarom alleen te dineren, en ook in mijn eentje te ontbijten.

Was sávonds dan ook meestal alleen, want de andere waren in andere hotels.

Verder was de reisleider ‘'Hamdan’''heel erg vriendelijk, en kon hij ook redelijk in het nederlands vertalen.

Afin, het was een heel mooie rondreis, en heb hier van genoten!!

mvrg. marin

w.p. vos
13 Mrt, 2008 16:49

beste marin,

leuk dat je hamdan noemt als gids. Hebben we als groep ontzettend mee gelachen. Deze man verdiend een 10+. Heeft veel verteld over de islam en de huiselijke gebruiken binnen de families. Hij heeft onze reis buiten alle andere ergenissen als

ons hotel in amman tot een genot gemaakt. Trouwens heeft hij in 3 jaar extra cursussen gedaan in het nederlands. Hij heeft de hele reis alles in het nederlands verteld. Dus dit was helemaal super.

mvrgr wilco

marin
13 Mrt, 2008 22:01

Goh wat leuk om te horen! dat U ook Hamdan als gids heeft gehad, ja hij is een bijzonder goede gids, heel aardig, en men kan in het bijzonder genieten van al zijn grapjes, gezegdes en spreuken…Hij is heel leergierig, en kon toendertijd in 2005 ook al een aardig woordje nederlands spreken….ik vind het trouwens heel knap voor een geboren en getogen Jordanier.

Idd, hij kan heel leuk vertellen over de Islam en de huiselijke gebruiken binnen de families.

Ik heb (na mijn rondreis door Jordanie) Isropa reizen opgebeld, en Hamdan als een heel goede gids aangegeven, hij vroeg mij dit te doen omdat hij niet voldoende inkomen had., hopende voor hem dat hij nu zijn gezin voldoende kan onderhouden!

Zo af en toe sturen we elkaar weer wat nieuws via mail.

In Juni ga ik weer wat Jordaanse families bezoeken, o.a. Hamdan en zijn gezin.

Altijd weer een feest, want ze maken altijd een heerlijk traditioneel dinner.

mvrg, marin

w.p. vos schreef:

>

> beste marin,

>

> leuk dat je hamdan noemt als gids. Hebben we als groep

> ontzettend mee gelachen. Deze man verdiend een 10+. Heeft

> veel verteld over de islam en de huiselijke gebruiken binnen

> de families. Hij heeft onze reis buiten alle andere

> ergenissen als

> ons hotel in amman tot een genot gemaakt. Trouwens heeft hij

> in 3 jaar extra cursussen gedaan in het nederlands. Hij heeft

> de hele reis alles in het nederlands verteld. Dus dit was

> helemaal super.

>

> mvrgr wilco

rian otten
14 Nov, 2009 13:33

hallo

ik heb zozeer geen klacht over isropa reizen

ik heb meer een vraag

ik wilde graag he email adres van hotel vime lido nabeul

ik wilde namelijk iemand uit dat hotel hartelijk danken maar ik heb de persoon niet weer gezien

maar ik wilde graag contact met hem .ik heb al een paar keer gebeld maar ze geven het niet door ook brieven woren niet beantwoord en dan vind ik slecht

graag reactie

kunt u wat voor mij doen heel graag erg belangrijk voor mij

Frederik
16 Nov, 2009 20:36

Ik ben met Isropa reizen diverse keren naar Israël gereisd ! ( voor het PC tijdperk).

Dus alles met de telefoon en gewoon per post !

Nooit géén problemen,en ook altijd de kleine lettertjes gelezen.

Wilco heb je nog leuke foto’s gemaakt ?

B.W. van den Bogaard
13 Jun, 2010 23:03

Ik heb geen klachten over ISROPA, wij hebben al heel wat afgereist ook met Isropa , zeker als je veel reist en dan heb ik het niet over dump reizen krijg je veel ervaring met reisorganisaties , de ouderwetse reisbureau's welke alles voor je regelt bestaan al een tijd niet meer, ze zijn niet anders als een tussenpersoon en er is weinig ruimte en service,

Maar Daar antwoord ik eigenlijk niet voor, ik heb belangsstelling voor Hamdan , wij zijn namelijk ook in 2005 naar Jordanie geweest en ook de Gids Hamdan ontmoet met al zijn Hollandse spreekwoorden en gezegde, wij hebben van deze vakantie een video gemaakt waarin Hamdan veel voorkomt met foto's van zijn kinderen. We hebben deze DVD naar hem toegestuurd maar hebben nooit vernomen of hij deze daadwerkelijk ontvangen heeft. Zou je met ons contact op willen nemen zodat we een kontactadres kunnen uitwisselen, zelf kan ik u ook de DVD zenden. m.v.g Ben van den Bogaard

Bianca
14 Jun, 2010 13:00

Hallo,

Mijn man is een collega van Hamdan en als u meer gegevens hebt dan kan hij zeker aan hem vragen of de DVD bij hem is aangekomen. Want 5 jaar geleden is best wel een lange tijd en als gids zijnde ontmoet je heel veel mensen.

U kunt daarvoor het beste een mailtje sturen naar aladaricha@hotmail.com.

Met vriendelijke groet,

Bianca

Ed en Henny Meijer
28 Mrt, 2011 12:26

Hallo allemaal,

Wij zijn net terug van een 13-daagse rondreis door Israël (King Solomon) en ons is hetzelfde overkomen.

Bij boeking kregen wij te horen dat de rechtstreekse vlucht van El Al naar Tel Aviv per persoon euro 500,00 meer kosttte.

De terugvlucht met Austrian airlines (heen en terug overstappen in Wenen met krappe overstaptijd) was op donderdag

volgens het reisbureau Tulip Travel in De Meern volgeboekt. We konden wel een vlucht de dag daarop op vrijdag boeken

voor de terugvlucht.Dat hebben we maar gedaan omdat de rondreis naar Israël al jaren op ons verlanglijstje stond.

Van medereizenden , die veel later hadden geboekt krijgen we te horen dat ze gewoon met de vlucht op donderdag

terug konden. Schandalig! Isropa leg dat maar eens uit. Gwoon gesjoemel met vliegtuigzitplaatsen.

Dit hebben wij nog nooit meegemaakt. Als wij een rondreis maakten had de betreffende reisorganisatie vliegtuigstoelen

gereserveerd, hetgeen de normaalste zaak van de wereld is. Een ter goede naam en faam erkend reisbureau doet dat!

Isropa dus niet!

Gelet op ervaringen van anderen verwacht ik niet dat Isropa van plan is ons te compenseren voor de kosten van de

transfers van en naar het vliegveld van Tel Aviv en de kosten van één overnachting in Tel Aviv. Toch zullen wij een

klacht indienen. Wij overwegen ook de media in te schakelen.

Schandalig is het dat de heer of mevrouiw Vos door Isropa voor de door Isropa veroorzaakte ellende niet is gecompenseerd!

Het getuigt alleen maar van een misselijk makende klantonvriendelijkheid.

Aan iedereen die de klachten leest zou ik willen adviseren vertel dit anderen die een rondreis willen maken. Dus

zeg het voort.

met vriendelijke groeten

Ed en Henny

Mike
30 Mrt, 2011 22:43

Zoals ik al vaker zeg: Het zegt dus helemaal niets als reisorganisaties aangesloten zijn bij de ANVR! Persoonlijk heb ik juist betere ervaringen met kleinere reisbureaus, die niet aangesloten zijn bij de ANVR, dan grotere die wel aangesloten zijn bij de ANVR, zoals Isropa, Sunweb, Arkefly, etc.

ANVR kunnen vaak alleen de grote reisorganisaties en die denken meer aan het geld dan aan service. Vind ik persoonlijk.

SGR vindt ik wel belangrijk, die geeft garantie dat als het bedrijf failliet gaat jij niet je geld kwijt bent.